سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷

تهیه‌کننده «تک تیرانداز» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

هنرمندان صدای «مردم مظلوم غزه و لبنان» را به گوش جهانیان برسانند/ بهترین ابزار برای نشان دادن حقانیت جبهه مقاومت «سینما» است

ابراهیم اصغری در یادواره شهدای فیلمساز و سینماگر بسیجی

سینماپرس: «ابراهیم اصغری» تهیه کننده شناخته شده سینمای ایران با بیان اینکه بهترین ابزار برای نشان دادن حقانیت جبهه مقاومت «سینما» است تصریح کرد: سینماگر موظف است مظلومیت مردم مسلمان لبنان و فلسطین را به خوبی به تصویر بکشد و اندیشه و احساسات مردم جهان در راستای کمک به مظلومان عالم جلب کند و جوامع جهانی را وادار کند تا فکری برای مقابله با این جنایت ها بکنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شور شیرین» و «به کبودی یاس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: امروز وضعیت به گونه ای است که هر کسی با هر تخصصی باید در شغل خودش آگاهی بخش برای جامعه خود و جامعه جهانی باشد.

وی سپس با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر در این مقوله نقش و جایگاه مهمی دارد متذکر شد: هنرمندان باید با تولید کارهای هنری مانع حرکت های ضد بشری اسرائیلی های غاصب شوند؛ رسالت کار یک فعال فرهنگی و هنری ایجاب می کند که در این خصوص سکوت نکرده و نقش انفعالی نداشته باشد. هنرمندانی که دم از انصاف و عدالت و انسانیت می زنند بایستی در این شرایط حساس دنیا صدای مردم مظلوم غزه و لبنان را به گوش جهانیان برسانند.

اصغری تأکید کرد: هنرمندان به ویژه فیلمنامه نویسان، کارگردانان و تهیه کنندگان باید به موضوعاتی که در منطقه رخ می دهد با دقت نگاه کند و آنچه را که باید به تصویر بکشند تا جامعه جهانی را تحت تأثیر خود قرار دهند و مانع حرکت های ضد بشری اسرائیل شوند؛ این اتفاق به خصوص می تواند در قالب تولیدات مستند و یا کارهای گزارشی صورت گیرد البته نباید از تولید آثار سینمایی داستانی نیز غافل شد.

این سینماگر سپس با بیان اینکه بهترین ابزار برای نشان دادن حقانیت جبهه مقاومت «سینما» است تصریح کرد: سینماگر موظف است مظلومیت مردم مسلمان لبنان و فلسطین را به خوبی به تصویر بکشد و اندیشه و احساسات مردم جهان در راستای کمک به مظلومان عالم جلب کند و جوامع جهانی را وادار کند تا فکری برای مقابله با این جنایت ها بکنند.

وی افزود: جامعه جهانی در مواجهه با مطالبه عمومی و مردمی مجبور به اقدام عاجل خواهد بود و این هنرمندان هستند که در سطح دنیا می توانند این مطالبات عمومی و مردمی را درخواست و پیگیری کنند.

اصغری در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم در کشورمان نیز مسئولان فرهنگی و هنری خاصه در سازمان سینمایی و سازمان صدا و سیما تدبیری جدی برای تولید محصولاتی در این راستا داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.